KidsInTheHouse the Ultimate Parenting ResourceΠροσπαθούμε να αποφεύγουμε τις εξωγενείς τιμωρίες και ανταμοιβές στο σχολείο μας προσχολικής αγωγής. Πιστεύουμε πραγματικά στον κώδικα των φυσικών συνεπειών και ότι υπάρχουν φυσικές συνέπειες για τις συμπεριφορές σας. Στην περίπτωση της τιμωρίας, αυτό που πολύ συχνά συμβαίνει είναι ότι τραβάει την προσοχή μακριά από την συμπεριφορά με την οποία ασχολούμαστε και την θέτει σε εκείνον που τιμωρεί.

Όλες οι μελέτες δείχνουν, και οι περισσότερες από τις έρευνες που έχουν ολοκληρωθεί δείχνουν πως η τιμωρία λειτουργεί για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα τις περισσότερες φορές, και στην πραγματικότητα λειτουργεί μόνο για όση ώρα ο σωφρονιστής είναι παρών. Μόλις ο σωφρονιστής εγκαταλείψει το δωμάτιο, το παιδί επανέρχεται στην ίδια συμπεριφορά πολύ συχνά. Ο μόνος άλλος τρόπος που η τιμωρία λειτουργεί είναι όταν σου προκαλεί φυσική αποδυνάμωση. Κι εγώ, από την πλευρά μου, δεν θα συμπεριλάβω τιμωρίες με φυσική αποδυνάμωση σε ένα παιδί. Το ίδιο ισχύει και με τις ανταμοιβές. Όταν ένα παιδί έρχεται σε μένα και μου λέει «Κοίταξε αυτή την εικόνα που έκανα», ήδη νιώθουν καλά με αυτή. Μου την δείχνουν, είναι ενθουσιασμένα, έχουν ήδη λάβει την ανταμοιβή τους. Το να τους λέω «Πολύ καλή δουλειά» τα μπερδεύει. Την κοιτούν, «Λοιπόν, δεν χρειάζομαι την επιδοκιμασία του για να νιώσω καλά». Και δεν την χρειάζονται την επιδοκιμασία μου για να νιώσουν καλά. Θέλω οι ανταμοιβές και οι τιμωρίες να είναι ενδογενείς.

Πηγή: Alternatives to punishments or rewards