Τι “Εκπαίδευση” Θέλουμε;

Γιώργος Λουκάς Είμαστε τελικά τόσο κακοί όσο νομίζουμε; Θα έχουμε παντοτινά την ανάγκη ενός Λεβιαθάν που θα πρέπει να συγκρατεί ένα παραδομένο στο θυμικό πλήθος; Η ανθρώπινη συμπεριφορά, κλινικά αποδεδειγμένα και πλέον με τη βούλα των νευροεπιστημών που μιλούν για πλαστικότητα του εγκεφάλου, αλλά και σύμφωνα με τις θεωρήσεις των ανθρωπολόγων παρουσιάζει τεράστια ευελιξία και […]

Σχεδιασµός Ενός Καινοτόμου Μοντέλου Σχολικού Πειβάλλοντος

Θεοδώρα Κυριαφίνη | Αρχιτέκτων Μηχανικός Φωτεινή Λυµπεριάδου | Αρχιτέκτων Μηχανικός Μέσα από το παράδειγµα του ‘Καινοτόµου Βιοκλιµατικού Σχολείου Ευρωπαϊκής Παιδείας στο Ηράκλειο Κρήτης’ (Εικ. 1), 1ο βραβείο διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισµού, ο οποίος διοργανώθηκε το 2012 από τη ∆ιεθνή Ένωση Αρχιτεκτόνων U.I.A., και τον Οργανισµό Σχολικών Κτιρίων ΟΣΚ, θα αναλυθούν συνιστώσες του ‘κτιστού’ περιβάλλοντος που επιδρούν […]

Διαδικτυακή ομιλία Νανάς Χατζή – Μετά το Σάμερχιλ “Εις το όνομα της μητέρας, του πατέρα και του παιδιού”

Το Σάββατο 17 Απριλίου 2021 στις 18:30 το Σωματείο ΣυνΠαιδεία, η  Eudec Greece, η ομάδα Σύμπραξη Σχολείων για τη Δημοκρατία στην Εκπαίδευση και η Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση σας προσκαλούν σε διαδικτυακή ομιλία μέσω της πλατφόρμας zoom, της Νανάς Χατζή, καθηγήτριας Αγγλικών, με τίτλο: Μετά το Σάμερχιλ Εις το όνομα […]

Συμμετοχή μας στο πρόγραμμα Futures Of Education της UNESCO

Ακολουθεί αναφορά που κατατέθηκε στην UNESCO στο πλαίσιο του παγκόσμιου διαλόγου του προγράμματος του οργανισμού με τίτλο Futures of Education   Συμμετέχοντες: Δήμητρα Ακτύπη, γονέας Γεωργία Αλιφέρη, εκπαιδευτικός Ζωή Βάλερη, γονέας Ευάγγελος Βλαχάκης, κινηματογραφιστής, γονέας Βασίλης Γεωργόπουλος, εκπαιδευτικός Κωνσταντίνα Ζορμπά, εκπαιδευτικός, γονέας Θεοδώρα Καββαδία, εκπαιδευτικός Ηλέκτρα Κουτσιβίτη, εκπαιδευτικός, μητέρα Ζωή Μαυράκη, εκπαιδευτικός, γονέας Αφροδίτη Μηλοβιανού, […]

Η Γνώση Ως Υποχρέωση

Για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου Το παρακάτω κείμενο αποτελεί παρέμβαση της Κατερίνας Μαλίχιν για την ημερίδα παρουσίασης του βιβλίου της Μαρτίν Μενέζ (“Το Παιδί και η Γνώση”, εκδ.Πατάκη-βιβλίο που δεν είναι παιδικό, αλλά το μέλημά του είναι το Παιδί) που έγινε το Φεβρουάριο του 2020 στο ΕΚΠΑ μαζί με το Φόρουμ Ψυχανάλυσης του Λακανικού […]

Ο Μετασχηματισμός Του Σχολείου Ξεκινά Με Τη Συνειδητοποίηση Του Θλιβερού Αντίκτυπου Που Έχει Στα Παιδιά

Μετάφραση: Ρηνέτα Κύρογλου, Παιδαγωγός Μοntessori […] Μόνο με την καρδιά μπορεί κάποιος να δει σωστά. – Antoine de Saint-Exupery Το εσωτερικό μας φως είναι απαραίτητο εάν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια θετική αλλαγή, γιατί χωρίς αυτό, συγχέουμε το σκοτεινό δωμάτιο με αυτό που φωτίζεται. Συνεχίζουμε να προσπαθούμε να κάνουμε το σκοτεινό δωμάτιο ένα καλύτερο μέρος για […]

Βαθμολόγηση Στην Εποχή Της Τηλεκπαίδευσης

Αν ο πιο επιεικής χαρακτηρισμός που θα μπορούσε να δοθεί στην παιδαγωγική αξία της βαθμολόγησης των μαθητών τις εποχές του “ζωντανού” σχολείου, θα ήταν μέσα από τη λέξη “παρωχημένη”, τότε πως να τη χαρακτηρίσουμε στην εποχή της τηλεκπαίδευσης; Προσωπικά, προτείνω το χαρακτηρισμό “διεστραμμένη”. Προκαθορισμένη εκπαιδευτική ύλη που δεν έχει συμφωνηθεί με τη συμμετοχή των πιο […]

Παρουσίαση του βιβλίου “Θεωρία και πράξη της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης. Το παράδειγμα του Summerhill” του A.S.Neill

Την Κυριακή 27/12/20 στις 18:00 σας προτείνουμε να  συμμετάσχετε στην παρουσίαση της Αναγνωστικής Λέσχης Σκύρου. Το βιβλίο, που παρουσιάζει για λογαριασμό της λέσχης, η Μάρω Τζουμερκιώτη είναι το “Θεωρία και πράξη της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης. Το παράδειγμα του Summerhill” του A.S.Neill, ιδρυτή του σχολείου και αποτελεί μιας πρώτης τάξης αφορμή για συζήτηση πάνω στην ελευθερία, την οικογένεια, το σχολείο […]

Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού και Αυτο-Κατευθυνόμενη Μάθηση: Η εκπαίδευση ως «Υποχρεωτική»

SDE και UNCRC, Μέρος 2: Η εκπαίδευση ως «Υποχρεωτική» Πηγή : https://www.self-directed.org/tp/childs-right-to-education-2/ Μετάφραση: Ρηνέτα Κύρογλου Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού (UNCRC) κατοχυρώνει το δικαίωμα του παιδιού για μια παιδεία φιλική και ενδυναμωτική, που επιτρέπει στο παιδί να απολαμβάνει το πλήρες φάσμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ωστόσο, το καθιστά επίσης «υποχρεωτικό». Είναι […]