Η Γνώση Ως Υποχρέωση

Για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου Το παρακάτω κείμενο αποτελεί παρέμβαση της Κατερίνας Μαλίχιν για την ημερίδα παρουσίασης του βιβλίου της Μαρτίν Μενέζ (“Το Παιδί και η Γνώση”, εκδ.Πατάκη-βιβλίο που δεν είναι παιδικό, αλλά το μέλημά του είναι το Παιδί) που έγινε το Φεβρουάριο του 2020 στο ΕΚΠΑ μαζί με το Φόρουμ Ψυχανάλυσης του Λακανικού […]

Ο Μετασχηματισμός Του Σχολείου Ξεκινά Με Τη Συνειδητοποίηση Του Θλιβερού Αντίκτυπου Που Έχει Στα Παιδιά

Μετάφραση: Ρηνέτα Κύρογλου, Παιδαγωγός Μοntessori […] Μόνο με την καρδιά μπορεί κάποιος να δει σωστά. – Antoine de Saint-Exupery Το εσωτερικό μας φως είναι απαραίτητο εάν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια θετική αλλαγή, γιατί χωρίς αυτό, συγχέουμε το σκοτεινό δωμάτιο με αυτό που φωτίζεται. Συνεχίζουμε να προσπαθούμε να κάνουμε το σκοτεινό δωμάτιο ένα καλύτερο μέρος για […]

Βαθμολόγηση Στην Εποχή Της Τηλεκπαίδευσης

Αν ο πιο επιεικής χαρακτηρισμός που θα μπορούσε να δοθεί στην παιδαγωγική αξία της βαθμολόγησης των μαθητών τις εποχές του “ζωντανού” σχολείου, θα ήταν μέσα από τη λέξη “παρωχημένη”, τότε πως να τη χαρακτηρίσουμε στην εποχή της τηλεκπαίδευσης; Προσωπικά, προτείνω το χαρακτηρισμό “διεστραμμένη”. Προκαθορισμένη εκπαιδευτική ύλη που δεν έχει συμφωνηθεί με τη συμμετοχή των πιο […]

Παρουσίαση του βιβλίου “Θεωρία και πράξη της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης. Το παράδειγμα του Summerhill” του A.S.Neill

Την Κυριακή 27/12/20 στις 18:00 σας προτείνουμε να  συμμετάσχετε στην παρουσίαση της Αναγνωστικής Λέσχης Σκύρου. Το βιβλίο, που παρουσιάζει για λογαριασμό της λέσχης, η Μάρω Τζουμερκιώτη είναι το “Θεωρία και πράξη της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης. Το παράδειγμα του Summerhill” του A.S.Neill, ιδρυτή του σχολείου και αποτελεί μιας πρώτης τάξης αφορμή για συζήτηση πάνω στην ελευθερία, την οικογένεια, το σχολείο […]

Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού και Αυτο-Κατευθυνόμενη Μάθηση: Η εκπαίδευση ως «Υποχρεωτική»

SDE και UNCRC, Μέρος 2: Η εκπαίδευση ως «Υποχρεωτική» Πηγή : https://www.self-directed.org/tp/childs-right-to-education-2/ Μετάφραση: Ρηνέτα Κύρογλου Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού (UNCRC) κατοχυρώνει το δικαίωμα του παιδιού για μια παιδεία φιλική και ενδυναμωτική, που επιτρέπει στο παιδί να απολαμβάνει το πλήρες φάσμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ωστόσο, το καθιστά επίσης «υποχρεωτικό». Είναι […]

Ανοικτή Επιστολή Προς Την Υπουργό Παιδείας

Ανοιχτή επιστολή του σωματείου ΣυνΠαιδεία – Education+ Κοινότητα Υποστηρικτών Εναλλακτικών Μορφών Εκπαίδευσης και Χειραφετικής Παιδαγωγικής Προς την υπουργό παιδείας Σεπτέμβριος 2020 Αγαπητή κα. υπουργέ, Με την παρούσα επιστολή το σωματείο μας θα ήθελε να καταθέσει προτάσεις σχετικά με την άμεση αντιμετώπιση της πρωτόγνωρης κατάστασης που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα τους τελευταίους μήνες λόγω της επιδημίας, […]

Το Δικαίωμα Του Παιδιού Στην Εκπαίδευση

Αναλύοντας τη σχέση μεταξύ SDE και UNCRC: Μέρος 1: Tα καλά νέα. Κάθε χώρα στον κόσμο έχει υπογράψει τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού (UNCRC). Τι σημαίνει αυτό για τη γενική εκπαίδευση των παιδιών και ειδικότερα για την αυτό-κατευθυνόμενη εκπαίδευση (SDE); Αυτό είναι το πρώτο από μια σειρά άρθρων που θα […]

Ημερίδα: Η Κοινωνική Αλληλέγγυα Οικονομία Στην Παιδεία

Το Σάββατο 3 Οκτωβρίου, η ομάδα Uni4sse (Unity for Social Solidarity Economy – Ομάδα για την Κοινωνική & Αλληλέγγυα Οικονομία ) και το Σωματείο ΣυνΠαιδεία, σας προσκαλούν στην ημερίδα που διοργανώνουν με τίτλο: «Τα παιδία Κ.Αλ.Ο. παίζει. Η Κοινωνική Αλληλέγγυα Οικονομία στην παιδεία.» Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας zoom και το link της σύνδεσης […]

Ορφέας 7 ετών

Ορφέας

Να αποφασίζουμε εμείς τα παιδιά ποιο μάθημα θα κάνουμε

Η Εναντίωση Σε Όσους Εναντιώνονται Στο Homeschooling

‘Αρθρο του αναπτυξιακού ψυχολόγου Peter Gray Πηγή Ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο τεύχος Μαΐου-Ιουνίου 2020  στο περιοδικό Harvard Magazine προκάλεσε σοκ στην κοινότητα του homeschooling. Το άρθρο έχει τίτλο “Οι κίνδυνοι της κατ’οίκον εκπαίδευσης”, και στην κορυφή του βρίσκεται το σκίτσο ενός μοναχικού κοριτσιού που κοιτάζει έξω από τα σφραγισμένα παράθυρα του μικροσκοπικού σπιτιού του. […]